FAQ
Al onze gasten zijn verschillend, en hebben dus verschillende (noden en) vragen; vooral wanneer ze op vakantie zijn of reizen voor het werk: Hoe kan ik uw hotel bereiken? Waar kan ik parkeren? Kan ik een glutenvrij ontbijt krijgen? Aanvaardt u kredietkaarten? Enzovoort…
Als u twijfels heeft, vindt u op deze pagina gemakkelijk de antwoorden op al uw vragen. Klik simpelweg de categorie aan die u interesseert.
Laagste tarieven: onze tarieven zijn de goedkoopste die u online kan vinden.
Flexibele annulatie/modificatie: u kan uw reservatie gratis annuleren/wijzigen tot 24u voor uw aankomst.
Special discounts: if you are a group or you are planning to reserve a room for more than 5 nights we may have a special discount for you.
De verblijfsbelasting (=toeristenbelasting/city tax) is een belasting voor gasten ouder dan 18 jaar, opgelegd door de stad. De kost is €3.50 per persoon per nacht. U kan deze betalen bij check-in, met cash of kaart. Indien u uw kamer op voorhand wenst te betalen, kan u de verblijfsbelasting meteen meebetalen, mocht u dit wensen.
Neen, als u via onze website boekt, is deze niet inbegrepen bij de kamerprijs. Indien u via websites van derden boekt, hangt dit af van hun verkoopbeleid.
Voor betaling aanvaarden wij cash, bankoverschrijving, payconiq, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, Vpay en alle andere courante krediet-/debetkaarten. Wij accepteren geen American Express. Voor de pre-autorisatie accepteren wij alle kaarten behalve American Express en Visa Electron. Ons systeem kan Visa Electron kaarten niet verwerken, tenzij de kaart zelf aanwezig is in het hotel. Omwille daarvan kunnen wij dit type kaart niet aanvaarden als garantie voor de reservatie.
Pre-autorisatie is mogelijk met alle kaarten, behalve American Express en Visa Electron (tenzij fysiek overhandigd).
IBAN: BE 56068953409488
BIC: GKCCBEBB
Lex Projects – Oudenaardsesteenweg 92 – 8580 Avelgem
Vermeld je reserveringsnummer en de naam van je gast in de betalingsomschrijving.
a) Overschrijving naar: IBAN: BE 56068953409488, BIC: GKCCBEBB, Lex Projects – Oudenaardsesteenweg 92 – 8580 Avelgem.
b) Vooraf in rekening brengen met creditcard op verzoek.
c) Betaal persoonlijk in het hotel (contant of per kaart).
Nee. We hebben alleen je creditcard nodig om de boeking te garanderen. Je kunt er nog steeds voor kiezen om vooruit te betalen als je dat liever doet.
- Maak een overschrijving van ten minste de kosten van de eerste nacht.
- Betaal vooraf in het hotel met contant geld of een creditcard.
Nee, een pre-autorisatie blokkeert het bedrag alleen tijdelijk. Je bank geeft het na 2-3 weken automatisch vrij.
Het is een tijdelijke geldreservering die gelijk is aan de kosten van je verblijf. Het is geen betaling en wordt automatisch vrijgegeven door je bank.
Neem contact op met je bank om de pre-autorisatie vrij te geven als deze na 2-3 weken nog geldig is.
Nee, je kunt betalen met elke methode die je maar wilt (behalve American Express).
Ja! Kies het aantal nachten en we sturen je een voucher die 1 jaar geldig is per e-mail zodra de betaling is gedaan.
Controleer uw spam-map. Als het er niet in staat, neem dan contact met ons op via telefoon of e-mail om het opnieuw te versturen.
Kinderen tot 6 jaar verblijven gratis als ze in het bed van hun ouders slapen. Voor een apart bed tellen ze als extra gast.
We kunnen je helpen in het Nederlands, Frans, Engels, Spaans en Italiaans.
Het enige wat we nodig hebben is je ID-kaart, paspoort of rijbewijs.
Ja. Het is zeker handig om je verwachte aankomsttijd te weten om je ontvangst te optimaliseren. Als je aankomt na sluitingstijd van de receptie (19:00 ma-vr / 16:30 za-zo), laat het ons dan van tevoren weten.
8:00 – 19:00 (ma-vr) / 8:00 – 16:30 (za-zon)
14:30 – 19:00 (ma-vr) / 14:30 – 16:30 (za-zon).
Als je voor inchecktijd aankomt, kun je je bagage in het hotel achterlaten en ondertussen van de stad gaan genieten.
Maak je geen zorgen als je na sluitingstijd van de receptie aankomt. Neem van tevoren contact met ons op en we sturen je instructies over hoe je bij je sleutels kunt komen.
Ja, we kunnen je bagage gratis opslaan als je voor de check-in tijd aankomt.
Ja, natuurlijk. In geval van problemen hangt er een noodnummer in het raam naast onze voordeur.
Een late check-out kan worden aangevraagd (max. tot 12:00), maar kan niet worden gegarandeerd. Vraag ernaar bij de receptie.
Je kunt je sleutels buiten in de brievenbus naast onze voordeur deponeren. Gelieve onze receptioniste op voorhand te verwittigen van je vroegtijdig vertrek.
Ja, je kunt je koffers in ons hotel achterlaten nadat je bent uitgecheckt. Zorg ervoor dat je ze ophaalt voordat de receptie sluit (19.00u ma-vr / 16.30u za-zo).
Ja, we kunnen een taxi voor je bellen. Als je op een bepaalde tijd een taxi nodig hebt, raden we je aan om dat van tevoren te vragen, zodat we die voor je kunnen reserveren.
Op je vertrekdag heb je tot 11 uur de tijd om je kamer te verlaten.
Je kunt ons een e-mail sturen of direct bellen met onze receptie. Vermeld je reserveringsnummer en de gewenste wijzigingen.
Je kunt je reservering tot 24 uur voor aankomst kosteloos annuleren. Om te annuleren, stuur ons een e-mail of bel ons met je reserveringsnummer.
Als je minder dan 24 uur voor aankomst annuleert of niet komt opdagen (no-show), wordt er een nacht in rekening gebracht op je creditcard.
We sturen je een bevestigingsmail nadat we je annulering hebben verwerkt. Als je deze niet binnen 24 uur ontvangt, neem dan contact met ons op.
Ja, roken is verboden in het hele hotel.
Ja, er is gratis WiFi in het hele hotel. Je vindt het wachtwoord bij de receptie en op je kamer.
Nee, er is geen lift. Als je moeite hebt met traplopen, laat het ons dan van tevoren weten, dan proberen we je een kamer op de begane grond of eerste verdieping te geven.
Ja, onze deluxe kamers hebben een prachtig uitzicht op de Sint-Baafskathedraal en verder. Sommige van onze standaardkamers kijken ook uit over de mooie stad Gent.
Al onze kamers zijn rustig, omdat het hotel in een zeer rustige straat ligt. Er is weinig verkeer of doorgang, ook al bevinden we ons in het hart van het historische stadscentrum.
We hebben een kamer op de begane grond die gemakkelijk toegankelijk is voor mensen met een lichamelijke beperking. Laat het ons van tevoren weten als je een kamer op de begane grond nodig hebt.
Ja, een haardroger is standaard in alle kamers.
Ja, er zijn handdoeken in alle kamers.
Ja, je vindt shampoo en zeep in alle kamers.
De frequentie hangt af van je voorkeur. Standaard doen we dit op de derde dag van je verblijf, maar als je eerder schone handdoeken wilt, kun je dit altijd vragen bij de receptie.
Een deluxe kamer is groter dan een standaard tweepersoonskamer en heeft het beste uitzicht, met uitzicht op de Sint-Baafskathedraal en verder.
De meeste kamers zijn uitgerust met een douche. Sommige kamers hebben een bad, maar om het overmatig gebruik van water te beperken, kunnen ze alleen als douche gebruikt worden.
Je deelt de “gedeelde badkamer” met slechts één andere kamer. De gedeelde badkamer bevindt zich op de gang naast je kamer.
Ja, we kunnen een babybedje voor je klaarzetten. Mocht je het nodig hebben, laat het ons dan weten voor 12:00 uur op de dag van inchecken, dan zorgen wij ervoor dat het op je kamer staat.
Huisdieren zijn helaas niet toegestaan in het hotel. De enige uitzondering die we maken is voor hulphonden. Laat ons van tevoren weten of u uw hulphond meeneemt, zodat we een geschikte kamer voor u kunnen regelen.
Nee, er is geen dagelijkse schoonmaak tijdens je verblijf. Op de derde dag van je verblijf wordt je kamer schoongemaakt en krijg je schone handdoeken. Als je langer blijft, wordt dit om de 3 dagen gedaan.
Kinderen tot 6 jaar kunnen in het bed van de ouders slapen. Voor kinderen tot 3 jaar oud kunnen we gratis een babybedje ter beschikking stellen (op aanvraag voor aankomst).
Een late check-out kan worden aangevraagd (max. tot 12:00), maar kan niet worden gegarandeerd. Vraag ernaar bij de receptie.
Je kunt je sleutels buiten in de brievenbus naast onze voordeur deponeren. Gelieve onze receptioniste op voorhand te verwittigen van je vroegtijdig vertrek.
Ja, je kunt je koffers in ons hotel achterlaten nadat je bent uitgecheckt. Zorg ervoor dat je ze ophaalt voordat de receptie sluit (19.00u ma-vr / 16.30u za-zo).
Ja, we kunnen een taxi voor je bellen. Als je op een bepaalde tijd een taxi nodig hebt, raden we je aan om dat van tevoren te vragen, zodat we die voor je kunnen reserveren.
Op je vertrekdag heb je tot 11 uur de tijd om je kamer te verlaten.
Soms vind je een aanbieding met ontbijt inbegrepen, maar onze standaardtarieven zijn exclusief ontbijt. Je kunt ontbijt als extra toevoegen tijdens het boeken.
8:00 – 10:00.
We bieden een ontbijtbuffet met veel hapjes en drankjes, en voor een kleine meerprijs kun je vragen om een Italiaanse espresso, een cappuccino of een warme chocolademelk.
We serveren een beetje van alles: koffie, thee en infusies, vruchtensappen, koude en warme melk, toastbrood en broodjes, ham, salami, verschillende soorten kaas, muesli, yoghurt, jam, honing, Nutella, appels, eieren. Als je een allergie hebt, laat het ons dan van tevoren weten, dan zorgen we voor lactosevrije of glutenvrije producten.
We serveren een hele lekkere Italiaanse koffie (Caffè Pedron) gratis tijdens het ontbijt. Als je iets speciaals wilt, kun je voor een klein prijsje een Italiaanse espresso of cappuccino bestellen.
Ja, als je het ons van tevoren laat weten, kunnen we ervoor zorgen dat er glutenvrije / lactosevrije opties voor je beschikbaar zijn (sojamelk, glutenvrij brood, enz.).
Ja, als je het ons van tevoren laat weten, kunnen we ervoor zorgen dat er veganistische opties voor je beschikbaar zijn. Voor vegetariërs zou er ter plekke genoeg beschikbaar moeten zijn, maar als je speciale verzoeken hebt, laat het ons dan gerust weten en we zullen ons best doen om het voor elkaar te krijgen!
Het hotel ligt in het historische centrum van Gent, in een rustige straat vlakbij de kathedraal. Het exacte adres is Hoogpoort 63, 9000 Gent, België.
Je kunt tram 1 richting “Evergem” nemen en uitstappen bij “Korenmarkt”. Vanaf daar is het 5 minuten lopen naar het hotel. Een taxirit duurt ongeveer 15 minuten.
Nee, we hebben geen privéparking. Er is echter een openbare ondergrondse parkeergarage in de buurt (bijvoorbeeld Parking Kouter, Parking Vrijdagmarkt of Parking Ramen).
Ja, het centrum van Gent is een lage-emissiezone. Als je met de auto komt, controleer dan of je voertuig is toegelaten of registreer het vooraf online. Bezoek lez.stad.gent/nl voor meer informatie.
Absoluut! We houden van fietsers. Je kunt je fiets veilig stallen bij het hotel – laat het ons van tevoren weten zodat we een plekje voor je kunnen vrijmaken.