Al onze gasten zijn verschillend, en hebben dus verschillende (noden en) vragen; vooral wanneer ze op vakantie zijn of reizen voor het werk: Hoe kan ik uw hotel bereiken? Waar kan ik parkeren? Kan ik een glutenvrij ontbijt krijgen? Aanvaardt u kredietkaarten? Enzovoort... 

Als u twijfels heeft, vindt u op deze pagina gemakkelijk de antwoorden op al uw vragen. Klik simpelweg de categorie aan die u interesseert.

Laagste tarieven: onze tarieven zijn de goedkoopste die u online kan vinden.
Flexibele annulatie/modificatie: u kan uw reservatie gratis annuleren/wijzigen tot 24u voor uw aankomst.
Speciale aanbiedingen: als u in groep komt, of u bent van plan een kamer te reserveren voor langer dan 5 nachten, hebben wij misschien wel een speciale korting voor u.


De verblijfsbelasting (=toeristenbelasting/city tax) is een belasting voor gasten ouder dan 18 jaar, opgelegd door de stad. De kost is €3.50 per persoon per nacht. U kan deze betalen bij check-in, met cash of kaart. Indien u uw kamer op voorhand wenst te betalen, kan u de verblijfsbelasting meteen meebetalen, mocht u dit wensen.

Neen, als u via onze website boekt, is deze niet inbegrepen bij de kamerprijs. Indien u via websites van derden boekt, hangt dit af van hun verkoopbeleid.

Voor betaling aanvaarden wij cash, bankoverschrijving, payconiq, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, Vpay en alle andere courante krediet-/debetkaarten. Wij accepteren geen American Express.

Voor de pre-autorisatie accepteren wij alle kaarten behalve American Express en Visa Electron. Ons systeem kan Visa Electron kaarten niet verwerken, tenzij de kaart zelf aanwezig is in het hotel. Omwille daarvan kunnen wij dit type kaart niet aanvaarden als garantie voor de reservatie.

Onze bankgegevens zijn de volgende:
IBAN:     BE58 7360 3975 2179
BIC:        KREDBEBB
LUTAZI BV - Barrestraat 3 - 9000 Gent

Gelieve reserveringsnummer en naam van de gast te vermelden bij het uitvoeren van de bankoverschrijving.

Indien u op voorhand wenst te betalen voor uw verblijf, zijn dit uw opties:

a)    Een bankoverschrijving naar:
IBAN:     BE58 7360 3975 2179
BIC:        KREDBEBB
LUTAZI BV - Barrestraat 3 - 9000 Gent
Gelieve reserveringsnummer en naam van de gast te vermelden.

b)    Als u een kredietkaart hebt verstrekt, kunnen wij het bedrag op voorhand aanrekenen op deze kaart, op uw vraag.

c)    Vooruitbetaling rechtstreeks bij het hotel met krediet-/debetkaart of cash.



Neen. Om uw reservatie te garanderen vragen we uw kredietkaartgegevens, maar wij brengen NIET op voorhand geld in rekening. Als u liever op voorhand betaalt, kan u dit doen via bankoverschrijving, kredietkaart of contant.

Als u niet over een kredietkaart beschikt, kan u uw reservatie op twee manieren garanderen:

  • Een bankoverschrijving van het equivalent van minimum de eerste nacht van uw verblijf naar: 
    IBAN: BE58 7360 3975 2179
    BIC: KREDBEBB
    LUTAZI bvba - Barrestraat 3 - 9000 Gent
    Gelieve reserveringsnummer en naam van de gast te vermelden.

  • Vooruitbetaling rechtstreeks bij het hotel met krediet-/debetkaart of cash. 

Neen. Om uw reservatie te garanderen, maken we enkel een pre-autorisatie op uw kaart. Dit betekent dat het bedrag equivalent aan de kost van uw verblijf tijdelijk geblokkeerd wordt op uw rekening. Na een korte periode (2-3 weken), wordt dit bedrag automatisch vrijgegeven door uw bank. Pre-autorisatie is GEEN betaling.

De pre-autorisatie is een standaardprocedure voor het garanderen van uw reservatie. Het bedrag equivalent aan de kost van uw verblijf wordt tijdelijk geblokkeerd op uw rekening. Na een korte periode (2-3 weken), wordt dit bedrag automatisch vrijgegeven door uw bank. Pre-autorisatie is GEEN betaling.

Normaal gezien blijft de pre-autorisatie max. 2-3 weken actief, afhankelijk van uw bank. In geval van problemen, gelieve uw bank te contacteren en hen te vragen de pre-autorisatie te annuleren.

Neen, u bent vrij om naar keuze te betalen met cash of eender welke bankkaart (uitgezonderd American Express).

Ja! Als u een speciaal cadeau wil geven, kan u onze cadeaubon kopen. U kiest het aantal nachten en wij maken een cadeaubon met een gepersonaliseerde code. De bon is 1 jaar geldig en draagt geen naam. Eens we uw betaling hebben ontvangen (via overschrijving of aan de receptie), sturen wij u de bon op via e-mail. Voor meer informatie, contacteer ons.

Als u onze e-mail niet heeft ontvangen, check dan eerst uw ongewenste e-mailfolder. Als u hem daar ook niet vindt, gelieve het hotel dan te e-mailen of bellen; dan sturen wij u deze nogmaals op.

Idealiter wel. Zo kunnen wij uw verblijf optimaliseren. Gelieve ons te informeren vóór 12:00 op uw aankomstdag – hierna kunnen wij uw beddenvoorkeur niet garanderen.

Kinderen tot 6 jaar oud mogen gratis in ons hotel verblijven als zij in het bed van de ouders slapen. Als u een apart bed nodig heeft voor uw kind, zal hij/zij als extra gast beschouwd worden.

Wij kunnen u van dienst zijn in het Nederlands, Frans, Engels, Spaans en Italiaans.

Wij hebben enkel uw ID-kaart, paspoort of rijbewijs nodig.

Ja. Het is alleszins handig voor ons om uw geschatte aankomsttijd te kennen, zodat wij uw welkomst kunnen optimaliseren. Indien u na sluitingstijd van de receptie aankomt (19:00 Ma-Vrij / 16:30 Zat-Zon), gelieve ons op voorhand te informeren.

8:00 - 19:00 (Ma-Vrij) / 8:00 - 16:30 (Zat-Zon).

13:30 - 19:00 (Ma-Vrij) / 13:30 - 16:30 (Zat-Zon).
Als u vroeger aankomt dan de aangegeven check-in tijden, kan u uw bagage in het hotel deponeren en intussen de stad gaan verkennen.

Als u na sluitingstijd van de receptie aankomt, maak u geen zorgen. Contacteer ons op voorhand en wij sturen u instructies om uit te leggen hoe u uw sleutels kan ophalen.

Ja, wij kunnen uw bagage gratis bijhouden indien u aankomt vóór check-in tijd.

Ja, natuurlijk. In geval van problemen kan u een noodnummer terugvinden in het raam naast onze voordeur.

Als u rechtstreeks via onze website/telefoon/e-mail heeft geboekt, stuur ons een e-mail of bel ons en wij zullen het aantal gasten aanpassen in ons systeem. Er kan een prijsverschil zijn.

Als u heeft geboekt via Booking.com of een ander boekingskanaal, zal u hen moeten contacteren om de verandering door te voeren. U kan ons ook opbellen zodat wij u informatie kunnen geven over het prijsverschil.

Als u rechtstreeks via onze website/telefoon/e-mail heeft geboekt en u wil uw reservatie wijzigen of annuleren, kan u ons een e-mail sturen of bellen.

Als u via Booking.com of een ander boekingskanaal heeft geboekt, kan u uw reservatie wijzigen of annuleren via de website zelf. U kan ons ook opbellen zodat wij u informatie kunnen geven over beschikbaarheid.

Als u rechtstreeks via onze website heeft geboekt en u wilt uw reservatie wijzigen, kan u ons een e-mail sturen of bellen.

Als u geboekt heeft via Booking.com of een ander boekingskanaal, kan u de reservatie aanpassen via de website zelf. Wij kunnen dit niet voor u doen, u moet hiervoor het boekingskanaal zelf contacteren.

Als u geboekt heeft via onze website of via telefoon/e-mail, zijn dit de kosten:
•    Tot 24u voor aankomst: GRATIS
•    Vanaf 24u voor aankomst: 1ste NACHT KOSTEN (per kamer)
•    Na 13:30 op dag van check-in: VOLLEDIGE BEDRAG
•    No Show: VOLLEDIGE BEDRAG

Als u geboekt heeft via Booking.com of een ander boekingskanaal, gelden de annuleringsvoorwaarden van deze websites.

Neen, er zijn geen kosten. Als er beschikbaarheid is, voegen wij de extra nacht(en) kosteloos toe.

Ja, er zijn andere annuleringsvoorwaarden, afhankelijk van de grootte van de groep. Contacteer ons voor gedetailleerde informatie.

Ja, onze annuleringsvoorwaarden voor 5+ nachten of 5+ kamers zijn:
Meer dan 3 weken voor aankomst: 10%
Tussen 21 en 8 dagen voor aankomst: 50%
Tussen 7 en 0 dagen voor aankomst: VOLLEDIGE BEDRAG

Als u geboekt heeft via onze website of via telefoon/e-mail, zijn dit de annuleringskosten:
•    Tot 24u voor aankomst: GRATIS
•    Vanaf 24u voor aankomst: 1ste NACHT KOSTEN (per kamer)
•    Na 13:30 op dag van check-in: VOLLEDIGE BEDRAG
•    No Show: VOLLEDIGE BEDRAG

Als u geboekt heeft via Booking.com of een ander boekingskanaal, gelden de annuleringsvoorwaarden van deze websites. 

Ja, onze annuleringsvoorwaarden voor 5+ nachten of 5+ kamers zijn:
Meer dan 3 weken voor aankomst: 10%
Tussen 21 en 8 dagen voor aankomst: 50%
Tussen 7 en 0 dagen voor aankomst: VOLLEDIGE BEDRAG

Als u rechtstreeks via onze website heeft geboekt en u heeft besloten uw reservatie te annuleren, kan u ons een e-mail sturen of ons bellen.

Als u gereserveerd heeft via Booking.com of een ander boekingskanaal, kan u annuleren via de website zelf. Wij kunnen dit niet voor u doen, u moet hiervoor het boekingskanaal zelf contacteren.

Ja, een haardroger is een standaard voorziening in alle kamers.

Ja, er is gratis Wi-Fi in het gehele hotel. U kan het wachtwoord terugvinden aan de receptie en in uw kamer.

Neen, er is geen lift. Als u moeite heeft met het beklimmen van trappen, gelieve ons dan op voorhand te informeren. Dan proberen wij u een kamer te geven op de benedenverdieping of de eerste verdieping.

Ja, onze deluxe kamers bieden een prachtig uitzicht op de Sint-Baafskathedraal en daar voorbij. Sommige van onze standaardkamers kijken ook uit over de mooie stad Gent.

Al onze kamers zijn rustig, aangezien het hotel in een heel kalme straat ligt. Er is heel weinig verkeer of passage, ook al bevinden we ons in het hart van het historische centrum.

We hebben één kamer op de benedenverdieping die toegankelijk is voor mensen met beperkte mobiliteit. Gelieve ons op voorhand te informeren indien u een kamer nodig heeft op de benedenverdieping.

Ja, roken is verboden in het gehele hotel.

Kinderen tot 6 jaar oud mogen in het bed van de ouders slapen. Voor kinderen tot 3 jaar oud kunnen wij gratis een babybed voorzien (op aanvraag vóór uw aankomst).

Ja, er liggen handdoeken klaar in alle kamers.

Ja, u kan shampoo en zeep vinden in alle kamers.

De frequentie hangt af van uw voorkeur. Normaal gezien vervangen wij ze elke dag. Als u ze op de vloer achterlaat, zullen we ze verversen. Als u het niet erg vindt om uw handdoeken te hergebruiken, kan u ze ophangen. Het milieu zal u dankbaar zijn :-)

Een deluxe kamer is groter dan een standaard dubbele kamer, en biedt het beste uitzicht over de kathedraal.

De meeste kamers zijn voorzien van een douche. Sommige kamers hebben een bad, maar om het overmatig gebruik van water tegen te gaan, kunnen deze enkel als douches gebruikt worden.

U deelt de “gedeelde badkamer” met slechts één andere kamer. De gedeelde badkamer bevindt zich in de gang naast uw kamer.

Ja, wij kunnen een babybed voor u voorzien. Indien u er één nodig heeft, laat het ons weten vóór 12:00 op uw aankomstdag, dan zorgen wij ervoor dat het in uw kamer staat.

Dieren zijn helaas niet toegelaten in het hotel. De enige uitzondering hierop geldt voor assistentiehonden. Gelieve ons op voorhand te informeren of u uw assistentiehond zal meebrengen, zodat we een gepaste kamer voor u kunnen voorzien.

Een late check-out kan aangevraagd worden (max. tot 12:00), maar kan niet gegarandeerd worden. Vraag het ons gerust aan de receptie.

U kan uw sleutels achterlaten in de brievenbus buiten naast onze voordeur. Gelieve onze receptionist(e) op voorhand te informeren over uw vroege vertrek.

Ja, u kan uw koffers bij ons achterlaten na uw check-out. Vergeet ze echter niet op te halen voor de sluitingstijd van de receptie (19:00 Ma-Vrij / 16:30 Zat-Zon).

Ja, wij kunnen een taxi bellen voor u. Als u een taxi nodig heeft op een specifiek tijdstip, raden we u aan het ons voldoende op voorhand te vragen.

Op uw vertrekdag heeft u tot 11:00 de tijd om uw kamer te verlaten.

Soms kan u een aanbieding vinden inclusief ontbijt, maar ontbijt is niet inbegrepen bij onze standaardtarieven. U kan het ontbijt als extra toevoegen tijdens uw boekingsproces.

Wij bieden een ontbijtbuffet aan met een gevarieerde selectie aan eten en drinken. Voor een kleine extra prijs kan u een Italiaanse espresso, cappuccino of warme chocolademelk bestellen.

Een beetje van alles: koffie, thee en infusies, fruitsappen, koude en warme melk, toast en pistolets, ham, salami, verschillende soorten kaas, muesli, yoghurt, confituren, honing, Nutella, appels, eitjes. Als u aan allergieën lijdt, gelieve ons op voorhand te verwittigen. Dan voorzien wij lactose- of glutenvrije producten voor u.

We voorzien gratis een lekkere koffie uit Italië (Caffè Pedron) bij het ontbijt. Als u een speciale traktatie wilt, kan u een Italiaanse espresso of cappuccino bestellen voor een kleine prijs.

Ja, als u ons op voorhand verwittigt, kunnen we ervoor zorgen dat er glutenvrije/lactosevrije opties zijn voor u (sojamelk, glutenvrij brood, etc.)

Ja, als u ons op voorhand verwittigt, kunnen we vegan opties voor u voorzien. Voor vegetariërs zou er voldoende keuze moeten zijn bij ons buffet, maar laat het ons gerust weten als u een speciaal verzoek heeft. Wij doen ons best om het voor u in orde te brengen!

Ja, als u ons op voorhand verwittigt, kunnen we een koud ontbijtje op uw kamer zetten op de avond voor uw vertrek.

Ja, dit is mogelijk, maar laat het ons op voorhand weten. De kost voor een extra ontbijt is €12 per persoon.

Ja, Betty Bijoux zal u graag ontvangen in onze gezellige bar! U kan zich komen ontspannen op onze sofa’s en genieten van een lekkere koffie uit Italïe of verschillende soorten Belgisch bier.

Nee, in onze Betty Bijoux bar serveren wij uitsluitend warme/koude dranken en Belgisch bier.

Ja, ons hotel ligt in het hart van het historische centrum; de meeste belangrijke bezienswaardigheden liggen om de hoek.

De meeste belangrijke bezienswaardigheden liggen direct om de hoek: de Sint-Baafskathedraal, het Belfort, de Sint-Niklaaskerk, het Gravensteen, de Graslei/Korenlei etc. We bevinden ons ook nabij een aantal bus- en tramhaltes, waardoor wij een goede uitvalsbasis vormen om de rest van de stad en haar omgeving te bezoeken.

Aangezien we ons in het hart van de stad bevinden, is het heel gemakkelijk om in de buurt een fijn restaurant of café te vinden. U kan onze receptionist(e) natuurlijk steeds om aanbevelingen vragen die aansluiten bij uw voorkeur. U kan alvast ook inspiratie opdoen via visit.gent.

Twee Europese snelwegen kruisen elkaar in Gent: E17 en E40. Via E17: volg de afrit ‘Gent Centrum’ (B401). Via E40: volg aan het klaverblad in Zwijnaarde eerst een stukje richting ‘Antwerpen’ (E17), neem daarna afrit ‘Gent Centrum’ (B401). Voor meer informatie, raadpleeg onze contactpagina.

Tram 1 (Richting: Gentbrugge Stelplaats - Halte: Lippensplein) 15 min tramrit + 5 min stappen OF Tram 3 (Richting: Moscou - Halte: Lippensplein) 15 min tramrit + 5 min stappen. Voor meer informatie en dienstregelingen, bezoek de website van De Lijn

U hebt drie opties:

1) Stappen: 15 min

2) Bus 10 (Richting: Mariakerke Post - Halte: Sint-Jacobs) Rit van 5 min + 5 min stappen

3) Bus 11 (Richting: Blaarmeersen - Halte: Sint-Jacobs) Rit van 5 min + 5 min stappen

Voor meer informatie en dienstregelingen, bezoek de website van De Lijn.

Gent Dampoort ligt het dichtst bij het hotel. Vanaf dat station is het 15 minuten stappen of 5 minuten op de bus naar ons hotel.

Een enkele tram- of busrit kost €2,50 per ticket. U kan ook een dagpas aankopen voor €7,50 of een 10-rittenkaart voor €17. Dit is een voordeliger tarief als u van plan bent het openbaar vervoer vaak te gebruiken, of als u uw kaart wilt delen met een andere persoon. Voor meer informatie, bezoek de website van De Lijn.

Als u met de trein komt, is een taxi nemen de beste optie, omdat bussen en trams ‘s nachts veel minder frequent rijden. Neem een kijkje op www.delijn.be om te zien hoe laat uw laatste bus/tram rijdt.

Als u met de auto komt, kan u uw bagage aan het hotel afzetten en dan gaan parkeren in een van de ondergrondse parkeergarages in de buurt. Meer informatie over parkings en parkeren in Gent vindt u via de website van stad Gent.

Neen, ons hotel heeft geen privé parking, maar er zijn enkele ondergrondse parkeergarages in de buurt. Voor meer informatie, bezoek de website van Stad Gent.

Ja, de dichtstbijzijnde ondergrondse parkeergarages zijn:
- Parking P2 REEP - Seminariestraat 9, 9000 Gent
Tarief: €26/ 24h  300m van het hotel (5 min stappen)
- Parking P1 VRIJDAGMARKT - Vrijdagmarkt, Gent
Tarief: €26/24h   500m van het hotel (7 min stappen)

Een goedkopere optie is:
- Parking P3 GENT ZUID - F. Rooseveltlaan 3A, 9000 Gent
Tarief: €16/24h  900m van het hotel (15 min stappen)
Voor een overzicht van alle ondergrondse parkeergarages en tarieven, bezoek de website van Stad Gent.

Nee, maar er zijn gratis parkings net buiten Gent centrum, met een directe verbinding naar het stadscentrum via openbaar vervoer (Park-and-Rides): 

- P+R Gentbrugge Arsenaal - Brusselsesteenweg 505, 9050 Gent
4 km van het hotel (10 min tramrit + 5 min stappen)
Tram 2 (Richting: Evergem - Halte: Duivelsteen)

P+R Gentbrugge E17 - Henri Pirennelaan, 9050 Gent
3.5 Km van het hotel (10 min tramrit + 5 min stappen)
Tram 2 (Richting: Evergem - Halte: Duivelsteen)

P+R The Loop / Expo - Hélène Dutrielaan, 9051 Sint-Denijs Westrem
5 Km van het hotel (20 min tramrit + 5 min stappen)
Tram 1 (Richting: Gentbrugge Stelplaats - Halte: Lippensplein)

Voor meer opties en meer informatie, bezoek de website van Stad Gent.

Dat kan, maar let op, want veel van de straten in het centrum zijn voorbehouden voor bewoners. Let er ook op dat parkeren in het centrum altijd betalend is. Hoe verder van het centrum, hoe goedkoper de prijs. U kan hier het stratenplan van Gent raadplegen.

Er zijn vele lokale taxibedrijven beschikbaar in Gent. Wij raden de volgende aan:
V-Tax (+32 9 222 22 22)
Taxi Gent (+32 9 333 33 33)
Taxi 11 (+32 9 211 11 11)

U kan een overzicht vinden van lokale taxibedrijven via deze link.

De prijs hangt af van uw aanvangpunt en het uur van de dag, maar u zal gemiddeld €10 betalen om van Gent Sint-Pieters of Gent Dampoort tot aan het hotel te komen.

De tarieven zijn dezelfde voor alle taxibedrijven in Gent. Het basisbedrag is €8,50 (3 km en 5 min wachttijd zijn inbegrepen). Voor elke extra kilometer betaalt u €2,30 (tot 40 km). Tussen 22:00 en 6:00 is er een vaste extra kost van €2,50.

Ja, bij de check-in ontvangt u een gratis stadsplan en stadsgids.

Ja, u kan bus- en tramkaartjes kopen in het hotel. We verkopen dagpassen voor 7.50 €.

Ja, u kan bij ons City Cards van 48u kopen (prijs: 42€). Een City Card biedt u toegang tot alle belangrijke bezienswaardigheden en musea, en omvat ook een gegidste boottocht, gebruik van bus en tram, en de huur van een fiets voor een dag.

Ja, wij kunnen uw fiets voor u bijhouden. De plaatsen zijn echter beperkt, dus informeer ons liefst op voorhand.

Hieronder:
FLANDRIA HOTEL
A: Barrestraat 3, 9000 Gent
T: +32 (0) 9 22 30 626
E: info@flandriahotel.be
W: www.flandriahotel.be
BTW: BE 0525 705 554
IBAN: BE58 7360 3975 2179
BIC: KREDBEBB

Voor meer informatie, bezoek onze contactpagina

Neen, maar er is een wasserette op 10 minuten stappen van het hotel.

Neen, maar u kan op verschillende plekken in de stad fietsen huren. Voor meer informatie, raadpleeg visit.gent.

Het hotel zelf organiseert geen rondleidingen, maar u kan onze receptionist(e) om informatie vragen over de gratis rondleidingen van verschillende gidsen in Gent.

Enkele suggesties:

Ben's Ghent
Legends Tours

KIES HOE U WIL RESERVEREN